Rit nummer 75

Het is bijna zover. Rit nummer 75. Niet volgens planning naar Kosice, maar naar Oekraïne. Het is mijn 5e rit. De 1e rit naar Kosice, de andere ritten naar Oekraïne. De eerste 3 ritten met Theo Derks, de 4e rit met mijn zoon Martijn.
Frans Smid gaat deze keer met mij mee.
Morgenmiddag kunnen we de auto halen uit Marum en laden in Ureterp.
Maandag 31 oktober 2022 hopen we om 3.00 uur te vertrekken. Het brood, de snelle Jelle, het water en de bananen zijn gekocht.
Gisteravond de auto geladen bij de familie Jongsma in Ureterp.

De auto staat volgeladen klaar om te vertrekken.
Ditmaal veel kleding, dekens en wat minder eten.

Morgenvroeg om 3.00 uur hopen we te vertrekken. Als alles goed gaat, zijn we om ca. 19.00 uur in Jaroslav of Przemyśl. Afhankelijk waar we een geschikt hotel vinden.

Vanmorgen om 2.15 uur ging de wekker. Wat lag het bed toch lekker! Frans opgehaald en om 3.02 vertrokken we.

Net de eerste stop gehad, een cappuccino to go mee, en verder. Nu met Frans aan het stuur.

So fa, so good. We waren even na 10.00 uur in Polen. Een hele rustige rit tot dusver.

Onderweg gelukkig geen files en geen ongelukken gezien. Om 16.00 uur waren we, na een voorspoedige reis, bij het hotel. Dankbaar! Eerst maar even rusten, daarna eten. En wat was het eten heerlijk. Vanavond maar vroeg naar bed. Het was een lange dag, morgen weer vroeg opstaan om naar Oekraïne te gaan en de lading goederen te lossen. Daarna naar Przemyśl om de gasten op te halen.

Na lekker te hebben geslapen, om 4.50 uur opgestaan. Even gewassen, in het restaurant een paar broodjes gehaald en gegeten. Daarna op weg naar de grens. Aankomst even na 7.00 uur.
Om vervolgens, vooraan in de rij, gewoon 20 minuten te wachten.
Helaas weer naar de grote bestelbussen gestuurd. Gelukkig had Igor een document gestuurd, vervolgens een handtekening gezet. Daarna doorrijden. Er was nog geen Igor te zien. Hem even gebeld. Hij stond voor de snelweg te wachten. Daarna naar het tankstation gereden. De auto gelost en even koffie, met wat lekkers, genuttigd.
Gelukkig was er niemand aan het protesteren en was de weg naar de grens vrij.

Daarna doorgereden naar Przemyśl. Hier 4 gasten opgehaald. Nu naar Opole de andere 3 gasten ophalen. Om 16.19 waren we daar om de gasten op te halen. Ze stonden al klaar, koffers bij het hek. Na toch nog een kop koffie, met suiker, te hebben gedronken gingen we verder.
Eindbestemming voor vandaag Hotel Evabrunnen.
Om 19.30 uur kwamen we aan. Direct maar eten geregeld. Dat smaakte weer uitstekend!
Dankzij pryv.it konden we toch wat gemakkelijker communiceren.
De wekker staat morgenvroeg op 6.00 uur. Om 6.30 uur ontbijten en daarna naar de Jaarbeurs in Utrecht.

Om 6.30 uur zaten we, bijna volledig, aan het ontbijt. Nadat wij Rowan hadden gebeld en geappt, kwam ook hij. Het was de bedoeling om om 7.00 uur te vertrekken. Dat hebben we niet gehaald. Om even voor 7.30 uur vertrokken we.
Nu op weg naar de Jaarbeurs te Utrecht.

Na veel sanitaire stops onderweg, als oorzaak werd genoemd "Children toilet", lag de oorzaak volgens mij meer bij de moeders, ze wilden roken.
Daardoor, ondanks eenmaal langzaam rijdend verkeer, toch redelijk op tijd in Utrecht. Om 16.19 reden we de parkeerplaats P1 bij de Jaarbeurs op.
Omdat Roman (i.p.v. Rowan) gehaald zou worden door zijn neef, zijn we net zolang gebleven totdat de neef er was. Om 17.45 uur zijn we richting huis vertrokken. We hebben weer de nodige kilometers gemaakt. Morgen de auto wassen, stofzuigen en aftanken. Het was een van de snelste reizen tot nu toe.

Populaire posts van deze blog