Rit naar Krakau 26 september 2023

Lieve mensen!
Overweldigend was het. We kregen zoveel speelgoed en kleding voor kinderen en dames dat we werkelijk sprakeloos waren. Dankbaar zijn we dat jullie zo hebben gereageerd op onze oproep! We breken bijna onze nek als we iets uit de garage nodig hebben, zo vol staat alles.

En dat niet alleen, ook bij Theo en Sebilla is de garage goed gevuld.

Ook kregen we van een marktkoopman, naar zijn zeggen, 100 bananendozen met kleding, nieuw en gebruikt. Het gaat om ca. 7 m3. Maandagmorgen halen we de bus op uit Marum. Maandagmiddag gaan we laden, eerst bij Theo, daarna bij ons en vervolgens bij Hans (Wolthuizen Verhuizingen). Dinsdagmorgen hopen Theo en ik om ca. 5.30 uur te vertrekken richting Krakau. We overnachten in Legnica. Het de bedoeling dat we woensdagmorgen de goederen bij Agnes afleveren. Daarna rijden we weer richting Heerenveen. In Zary (Polen), dichtbij de grens met Duitsland, zullen we overnachten. We hopen donderdag in de loop van de middag weer thuis te zijn.

Inmiddels hebben we de bus opgehaald uit Marum en zijn we onderweg naar Heerenveen.

Vanmiddag eerst bij Theo geladen.
Vervolgens, met hulp van Saeed, de bus bij ons en later bij Wolthuizen Verhuizingen geladen. Doordat we zoveel hebben ontvangen, was het onmogelijk alles in de bus te krijgen en mee te nemen. Even na vier uur was alles gereed voor de reis. Net de bolletjes voor onderweg nog even gesmeerd. Ook de tas voor onderweg en de tas met wat lekkers voor Agnes, staan ook klaar. Morgenvroeg om 5.30 uur gaan we rijden. Onze bestemming is morgen de stad Legnica. Hier hopen we te overnachten. Het,  bij Albert-Jan bekende, hotel is al besproken.

Het werd vanmorgen iets later dan onze bedoeling was. Om ca. 5.45 uur reden we bij Theo vandaan. Tot onze verrassing werden we door Google via Hoogeveen geleid i..p.v. via Groningen. We zitten nu, 8.15 uur, aan de koffie in Melle. We mogen geen reclame maken, maar de koffie is er erg lekker!

We zijn inmiddels bij Hannover. Het is erg druk op de weg. Gelukkig kunnen we wel doorrijden.

Helaas, de A2 is afgesloten. We rijden nu door een prachtig gebied. Het duurt alleen wat langer.

Na dat filerijden is het weer tijd voor koffie.
Het is weer gelukt; opnieuw die heerlijke koffie! ;-)

Om ca. 15.00 uur reden we Polen binnen.
Diesel tanken is hier heel plezierig, € 1,33 per liter. Dat scheelt weer in het butget. ;-)

Vanmiddag, ca. 17.00 uur, zijn we veilig in ons hotel aangekomen. Na even een tukje te hebben gedaan, hebben we eerst een wandeling naar het centrum gemaakt. Na afloop van de wandeling vertelde Theo dat hij een persoonlijk record had gelopen. Meer dan 14.000 stappen! Helaas konden we in het hotel niet eten. Dus, het record werd nog hoger. We moesten weer terug naar het centrum en daar een restaurant scoren. Gelukkig vonden we een leuk restaurant waar we ons het eten goed lieten smaken. Onderweg nog een ijsje gescoord en terug naar het hotel. Het record is nu 16.069 stappen op één dag!

Morgenvroeg om 7.00 uur ontbijten en dan naar Agnes in Krakau.

Na een goede nachtrust en een goed ontbijt zijn we vanmorgen om ca. 7.45 uur weer gaan rijden. Volgens Google, en die weet alles, arriveren wij, zonder files en ongelukken, om 11.19 uur bij Agnes.
We zullen het zien. Het is opnieuw prachtig weer. Theo heeft zelfs zijn korte broek aangetrokken.

We waren om ca. 12.00 uur bij Agnes.
Na een hartelijke ontvangst, uiteraard met koffie, maakten we kennis met vrijwilligers uit Engeland en Amerika. De mevrouw uit Engeland was daar 5 weken om te helpen, de meneer uit Amerika 1 week.
Wij moesten wachten met uitladen tot 2 vrachtwagens waren uitgeladen. Nadat we alles hadden uitgeladen werden we zeer hartelijk bedankt voor alles. Ze was weer zeer onder de indruk van alles wat we hadden gebracht!! Dus, namens Agnes, nogmaals hartelijk dank!!
We hebben, ter gelegenheid van de 20e verjaardag van haar zoon Igor, nog gezongen voor haar zoon. Uiteraard waren er kaarsjes en was er gebak met passie, hoe toepasselijk! Omdat Agnes een afspraak met de consul van Oekraïne had, zijn we met Igor naar de supermarkt gegaan en hebben daar melkpoeder, luiers, kattenvoer en hondenvoer gekocht. Voor de kinderen hebben we 2 meloenen en 6 verpakkingen met ijs gekocht. Opnieuw was de dankbaaheid groot.

Om ca. 14.30 uur zijn we weer vertrokken. Alleen in Krakau kwamen we in de file terecht. Daarna konden we goed doorrijden. We hebben een hotel bij de Pools-Duitse grens geboekt. Om 19.30 uur hopen we daar aan te komen.

Het werd door een ongeluk 45 minuten later. De snelweg was volledig afgesloten en we moesten over landweggetjes naar de volgende oprit van de snelweg. Het was een keurig hotel. Na het ontbijt zijn we, om ca. 6.45 uur, weer op weg gegaan, eerst richting Berlijn. Daarna via Bremen richting Nederland. Het is rustig op de weg, dat rijdt wel zo prettig.

Het is tijd (ca. 9.30 uur) voor koffie. "Toevallig" vonden we weer zo'n restaurant waar ze van die lekkere koffie hebben. ;-) Even een geniet momentje en weer het moment om te wisselen van chauffeur.

Om ca. 13.00 uur de laatste wissel van chauffeur, uiteraard onder het genot van koffie. Om 15.00 uur hopen we in Marum te zijn. Daar gaan we de bus schoonmaken en inleveren, daarna op weg naar Heerenveen.

Om 15.00 uur waren we bij de autowasstraat in Marum. Tanken, auto wassen en... naar huis.
Om 16.00 uur waren we veilig thuis.
Dankbaar dat alles goed is gegaan.

Populaire posts van deze blog